miroir de ensuite
2016東京に本社を置く老舗アパレル企業「株式会社レナウン」が2016年2月に立ち上げたブランド「miroir de ensuite」のコンセプトメイキング、ロゴデザイン、各種ツール類/シーズンカタログのデザインなどを担当しました。また、ショップやWEBサイトなど、アウトプット全体のトーンアンドマナーの監修も担当しています。
ターゲットである「地域に密着したリアルな30〜40代」を意識したベーシックなデザイントーンをベースにしつつも、このブランドが大事にしている「新しい洋服で着飾った自分を鏡(miroir)で見たときの、女性としての高揚感」を表現するために、ピンクやイエローなどの差し色を随所に使用しています。
art direction & design: attitude inc.
web design: rhino inc.
shop design: chicarazoe
client: 株式会社レナウン
miroir de ensuite
2016We have create the concept, the logo design, and the design of each tool/seasonal catalog of a brand, “miroir de ensuite” which a well-established apparel company, “RENOWN Incorporated” locating their head office in Tokyo established in February, 2016. In addition, we supervise the tone and manner of overall output such as shops and WEB sites as well.
We use effect colors everywhere such as pink or yellow in order to express a concept which this brand focuses on, “Being excited as a woman when she look at herself in new cloth in mirror” while basically adopting a basic design tone being conscious of the target, “Community-based real thirties to forties”.
art direction & design: attitude inc.
web design: rhino inc.
shop design: chicarazoe
client: Renown Incorporated